fredag 22 februari 2008

Storm, igelkottar, insekter och kalsonger

De varnar för storm i västsverige. Igen. Vi börjar bli vana efter den här vintern som aldrig blev nån vinter utan bara höst och vår. Tydligen skall stormen kulminera vid 18-tiden ikväll. Jag avskyr när det blåser mycket. Blir nervös på något sätt. Går man ut i stormen så blåser det ju rakt ner i truten så att man inte kan andas... Sambon som vindsurfar ÄLSKAR vind. Ju mer desto bättre. Kan han tycka ja...


Läste också om igelkottarna, de små liven, vaknar för tidigt i sina små lövhögar och tror att det är vår på riktigt. Hungriga beger de sig ut bara för att hitta -ingenting! Det finns inga insekter för dem att knapra på.

På tal om insekter. FN vill att vi ska äta mer insekter. En del insekter är tydligen lika proteinrika som kött och fisk. Myror, bin och getingar är tydligen bäst, men malar och fjärilar duger också. Larver ska vara rena vitaminbomben.
Då forstätter jag hellre med mitt pulver...
Nu blir det slut på kalsonger och trosor för patienterna på sjukhusen. Unisex. Lika för alla. En ny svensk standard. Underbyxa ska den kallas och är utarbetad av den Tekniska komittén för sjukvårdstextilier. Det ska tydligen spara pengar åt sjukvården. Jag som trodde att det fanns gylf av en anledning. Jag undrar om tvättkostnaderna inte blir högre med den nya "underbyxan". Stackars mannen letar efter gylfen, hinner inte och kissar på sig istället. Jaja. Det får framtiden utvisa.

Inga kommentarer: