fredag 15 februari 2008

Februari = fulmånad

Ja, det är faktiskt sant. Det är denna tid på året då jag känner mig som fulast. Julmaten sitter kvar runt midjan tillsammans med mysiga kaloririka middagar på helgkvällarna. Det är ju för f-n det enda jag ser fram emot denna dystra tid på året.
En cambridge-kur är nu ett måste inom en väldigt snar framtid.

Håret ska vi inte ens tala om. Jag är 36 år och redan har de tidigare grå enstaka hårstråna bildat klunga. Jag dör!!! Jag kommer att bli ruinerad på frisörbesök. Jag inser att det snart är dags. Jag skäms t.o.m över min hårstatus inför frisören.

Huden=blåvit. Inte så snyggt. Jag tackar Gud för concealer och foundation.
Tittar på bilder från i somras där jag ser förvånansvärt brun och fräsch ut trots frånvaro av sommarsol.

Nej. Nu är det dags att spotta i nävarna och tag nya tag. Jajamensan. På måndag. Ikväll ska vi ha mysmiddag. Och jag ska ha en duk på huvudet och täcka mig själv i concealer, foundation och rouge - för en sån där nyponrosig hy...
Som sagt måndag...då börjar jag min förvandling. Jag ska också bli en svan!

1 kommentar:

Mia i Mareld sa...

Jag tycker att du är skitsnygg!!
Du behöver inte alls täcka över något!

Var nyfiken efter att du berättade att du bloggar och har nu läst lite på både din och K:s fina bloggar! Vad duktig du är!

Hur är det med lillan idag, vad sa doktorn?

Kram Svägerskan Mia