torsdag 14 februari 2008

Rosenrot, ja varför inte...?

Flera har provat och säger att det funkar så då kan väl jag prova också...
På paketet med 80 tabletter utlovas följande: "minskar stresskänslan. Det ger mer energi, man blir lugnare och får större tålamod. Skärpan och koncentrationen ökar och man känner större glädje."
Visst låter det fantastiskt? Stämmer det så borde tillverkarna få en stor guldmedalj.
Det låter som om de tillverkat ett preparat just för mig...

Ja, jag är skeptisk men jag ska prova...Resultatet får vi se om drygt en vecka.

För övrigt är dottern sjuk igen och i eftermiddag bär det av till doktorn - igen. 40,4 i morgontemp är inte bra. Särskilt inte eftersom den verkar bli högre och högre.

Jag kan inte beskriva hur synd jag tycker om K. Hon hinner aldrig hämta upp sig innan det är dags igen. Lilla K som är en sån sprudlande, klok och rolig liten unge i vanliga fall och som nu bara är blek och varm och trött.

När vi blev utskrivna från sjukhuset för några veckor sen frågade jag om K's immunförsvar. Men Dr tittade bara på mig som om jag kom från en annan planet. Ingen bra fråga tydligen, men i mitt tycke fullständigt befogad eftersom K säkert fått över 12 penicillinkurer under de 4 1/2 år som hon funnits.

Man ska inte tycka och tänka själv när man är på sjukhus. Man ska bara finna sig i vad doktorerna säger och gilla läget. Hade jag inte ifrågasatt i somras när hon var riktigt sjuk hade vi nog inte haft lilla k idag, men det är en annan historia.

Jag ska skriva frågor till doktorn på en lapp så att jag inte glömmer. För idag ska vi till en pärla bland doktorer. Hon känner K sen tidigare och hon lyssnar på vad man säger.

Vi får se vad det blir av det.

Inga kommentarer: