måndag 29 oktober 2007

10 %

Jag har nu konstaterat att ca 10 % av våra ägodelar är bra saker. Resten skulle man nog nästan kunna slänga. Alttså 90 %. Jag är icke ensam om detta problem för när jag pratar med folk så är det bara de som nyss flyttat som gjort sig av med sitt skräp. Man hör ibland diskussioner om det " sopberg" som vi västerlänningar lämnar efter oss. Då har de inte tittat i folks garderober, vindar och källare för det är där det riktiga sopberget finns kan jag säga och mest finns det nog hos oss.

Jag blir bättre och bättre på att slänga. Men det är mina gamla synder jag får betala för nu. Då sparade jag allt! ALLT! Det är i denna röra jag röjer nu.
Jag gissar att vi kommer att slänga lika mycket när vi flyttat in i huset.

Dotterns rum är nu färdigmålat - Tack svärfar, nästan alla dörrar är färdiga, mycket är nedpackat och mycket är kastat och ny ytterdörr på plats. Den blev verkligen kanonfin!!! Också den vit såklart.
Men mycket återstår...alltför mycket känns det som.

Kanske får sätta igång igen nu...

Inga kommentarer: