onsdag 3 oktober 2007

Höstmörker - Nej Tack!

"Jag gillar verkligen hösten, det är så mysigt för då kan man tända ljus och sitta inne och bara mysa" HALLÅ! Har man hört den förut eller? Jag vill kräkas när jag hör den kommentaren. Jämför med en ljus stilla sommarkväll, gärna vid havet. Det går alldeles utmärkt att tända ljus då också faktiskt. Och då snackar vi Mysigt!
Detta händer med mig på hösten:

1 Jag blir trött. Vill bara sova.
2 Jag blir grå och glåmig
3 Jag går upp i vikt
4 Jag blir tråkigare
5 Jag blir hårigare, det är bara att inse att man blir lite latare med rakning av
ben osv, när ändå ingen ser dem. Det blir dessutom kallare utan håren.

Den värsta kommentaren jag vet är den efter semestern. "Jag tycker faktiskt det är skönt att komma in i de vanliga rutinerna igen" De Vanliga rutinerna??? Skönt?? Det är väl inget skönt med det!? Man undrar ju hur deras semester varit? Jag har sagt det förut och säger det igen. In med mer "semesterkänsla" i vardagen. Jag hade gärna varit ledig resten av året och helst nästa år också.
Visst är det härligt med höga klara dagar, men bara när man är ledig. Annars är det ju mörkt. Mörkt när man kommer till jobbet och mörkt när man går hem.
Det blir nog ett glas vin till helgen i alla fall, eller kanske två...

Inga kommentarer: