torsdag 4 oktober 2007

Dålig lekmamma



Jag tillhör de som inte tycker att det är särskilt skojigt att leka med mitt barn. Hur låter det? Många skulle säkert bli provocerade av en sån kommentar, medan andra tycker att det känns befriande att det finns fler som är av "icke-lekande art".
Jag tycker att det är helt ok att rita, göra halsband och pyssla i måttlig mängd. Men det där med att sitta i sandlådan eller prutta runt och leka bil tycker jag inte är särkilt skojigt.

Som tur är har vår dotter en underbar pappa som gärna brottas och leker lite vildare lekar. Han köpte en basketkorg som man har ute och den blev en given succé. Många gånger handlar det säkert om att man är så trött så att man helt enkelt inte orkar leka. Det är ju HEMSKT. Fy så tråkigt!!! Varje jul så tänker jag: Nu ska vi hitta på nåt skojigt pyssel. Julkort eller pepparkaksbak eller vad som helst. Det brukar sluta i smärre katastrof. Nu går det nog bättre för nu är hon ju lite större. Vi får väl se till jul vad det blir av det hela. Jag säger Tack Gode Gud för Dagis och Underbara Dagsifröknar med Massor av Idéer.

Inga kommentarer: