fredag 2 november 2007

Inte nu...

Jaha, så gick jag och blev sjuk också. Det var ju bra - inte!
Jag riktigt kände hur irriterad sambon blev när han kom hem igår och hittade mig på soffan. Kommentaren - Jaha, och det var ju rätt läge, satt ju fint. Det är ju han som har smittat mig. Jag förstår att han känner sig stressad. Vi har ju rätt mycket att göra om man säger så.
Vi har helgen på oss sen ska de stora sakerna vara färdiga. Mamma har lovat komma till undsättning. Om jag nu inte smittat ner henne också vill säga.

Snart är det jul igen. Jag blev glad igår när jag fick reda på att jag får semester både julafton och juldagen. Sammanlagt 6 dagars ledighet. Nästa jul firas väl i huset kan jag tänka. Spännande! Min familj har redan bjudit in sig själva.
Jag tycker nog egentligen ganska mycket om julen. I alla fall dagarna precis runt jul. Sen kan jag tycka att det stressas och handlas alldeles för mycket och det är lätt att dras med i karusellen med dyra julklappar till barnen och alla andra släktingar. Egentligen vill jag bara vara ledig och umgås i lugn och ro med min familj, titta på nån film, käka nötter och dricka vin. Päsa helt enkelt!
Känna lite ro.

Inga kommentarer: