torsdag 25 oktober 2007

Jag drunknar....


Jag drunknar i projekt "Hemstajling"... Just nu är det verkligen inte roligt. Sambon har målat dörrar på löpande band. Både innedörrar och garderobsdörrar. Under tiden har jag gjort tafatta försök att slänga gammal skit som vi ju alla samlar på oss samt att packa ner i kartonger. Problemet är nu att det mer känns som om det kommer fram mer grejer hela tiden. Därför åkte jag till Shurgard och hyrde ett minimalt förråd för 399 kr i månaden. Där får vi in ca 20 kartonger. Jag trodde i min enfald att förråden både var större och billigare. Detta gjorde jag dessutom mot sambons vilja. Han förstod inte alls min idé.

Dessutom har jag idag målat i dotterns rum, den lilla fyra-åringen som undrar om vi glömt att vi har en dotter. Jag hade tänkt att det skulle bli en liten överraskning till sambon, men överraskningen kommer att bli att han tror att han kommit till en brottsplats. Jag har liksom fått stapla saker ovanpå varandra i ena halvan av detta överbelamrade rum och måla sidan som är fri. Samma sak i morgon fast då andra halvan. När jag började måla märkte jag att väggen inte bara sög färg, den DRACK färgen. Färg är dyrt. Vet inte ens om jag är nöjd med resultatet. Det märker jag i morgon.
Fast just nu känns det som om vi drunknar hela familjen - i våra egna saker.

Inga kommentarer: