söndag 30 september 2007

Homestajling

Vi har just påbörjat operation "vi-ska-stajla-upp-vår-lägenhet-så-att-vi-får-bästa-möjliga-pris-för-den".
Tidigare har det inte varit så lätt att få med sambon ut i möbel- och inredningsaffärer, men nu är det inga problem alls. Han har nämligen lagt över huvudansvaret för själva stajlingen på mig. Han sa "-jag litar fullständigt på att du vet vad som är snyggt" innan vi betalade 3000 för den nya mattan till vardagsrummet. Plötsligt känner jag mig som Lulu Carter när jag går runt i möbelaffärerna och färgbutikerna. Fast kanske inte riktigt ändå... Utan cowboy-hatt och ultra på läpparna i så fall...
Nu har han börjat prata om platt-tv också. Jag vet att alla andra har det, men vår tv har funkat alldeles utmärkt. Oavsett så är tv utan konkurrens den absolut fulaste möbeln som finns, men ack så nödvändig.

Vi tror ju faktiskt att om vi fixar iordning lägenhet med små trix och knep så kommer vi att få tillbaka de pengarna vid försäljningen. Möblerna tar man ju med sig till huset. Det är väl bara att köra på och hoppas att det funkar.

Den nya mattan blev jättefin.

Inga kommentarer: