söndag 16 september 2007

Så var sommaren slut...


Jag får inse att sommaren nog är slut nu i alla fall...
Sammanfattningsvis kan man väl säga att vi hade i alla fall inte tur med vädret!
Visst var det några sköna dagar, men de blev alltför få.

Jag vet, vi bor i Sverige och allt det där, men ändå. Man har såna förhoppningar och drömmar om de där kvällarna ur Pripps-blå-reklamen. Förra sommaren var ju faktiskt just en sån sommar, som tagen ur en reklamfilm för "Besök Sverige".

Jag försöker tänka positivt om hösten, men känner mig faktiskt inte särskilt inspirerad. Vintern har jag aldrig tyckt om. Man borde ju vänja sig tycker jag...
Jag bor väl i fel land - i alla fall den mörka tiden på året.

Jag har tänkt lösa min hopplöshet genom att hitta på saker att längta till. Vad vet jag inte riktigt än, men det ger sig.
Tänkte börja med en liten helgtripp till Köpenhamn tillsammans med min sambo. Barnvakt är ju ett måste i det läget. Men VI HADE BEHÖVT KOMMA BORT LITE...

Det är ju det som är så underbart med semester. Allt blir så otvunget. Man dricker ett glas vin kl två på eftermiddagen en vanlig tisdag. Dagarna blir som de blir och man skiter i planering, handling , städning och andra måsten.

Jag har bestämt mig för att inte dras ner i höstdeppighetens grå träsk.
Ut med tråkiga vardagsmåsten
In med skojiga vardagsfestligheter

Vi får se hur jag lyckas.
Tack o hej från mig

Inga kommentarer: