tisdag 25 september 2007

To Hell And Back del IV


Igår var vi och tittade på huset igen. På vägen dit ville jag bara vända och åka hem igen. Min sambo också. Mest för att skonas från besvikelse om affären inte blir av.
Sambon som vandrat dödsskuggans dal hela helgen fick tillbaka färgen i ansiktet och han skrattade faktiskt lite också. Yes, tänkte jag.

Om en liten stund ska vår lägenhet värderas. Det mesta hänger faktiskt på det. Undrar om det funkar att tända några ljus. Det ösregnar idag.
Kl 15 ska vi till banken och det är då avgörandet ska ske. Nä, nu vill jag kräkas igen. Det känns som om jag står ovanför en avgrund och tar klivet rakt ut i luften.
Är det normalt?
Det känns som om folk gödslar med pengar nuförtiden. Vi har nog gått igenom de flesta av våra vänners ekonomi. "Ja, men herregud de har ju en miljon mer i lån än vad vi skulle ha...Hur fan klarar de av det då?" osv.

Ja, vi är alltså inte framme än....vid beslutet alltså, men snart. Gulp...

Inga kommentarer: