söndag 31 augusti 2008

Sweet-tooth

Sötebrödsdagarna måste nu få ett slut för min del. Detta går ju bara inte. Jag står och glanar in i garderoben och inser att mina plagg, mina favoriter har blivit för små. Eller rättare sagt semestermaten + lite till visar sig nu i form av för stor kropp i förhållande till favoritplaggen. Jag har gått upp alldeles för mycket...

Jag har massor av jeans och andra favoriter som bara inte går på mig. Så kan vi inte ha det!
Idag blev jag lite nöjd i alla fall, när jag provade ett par stövlar och de gick på utan problem. Modellerna ändras givetvis, men för några år sen gjordes bara stövlar till stackars små anorektiker med sugrör till ben. Nu köpte jag inte stövlarna. Jag tycker att det är för tidigt eftersom jag vidhåller att det fortfarande är sommar och sen var de dessutom lite för dyra. Men de gick att få på! 1 - 0 till mig!

Helgen har varit fullständigt underbar. Det blev en tur med båten i går. Det blev dock inget bad för min del. Jag fegade ur när tempen visade 17 grader. Där går liksom gränsen. Men lilla K badade två gånger. Den ena gången ramlade hon visserligen i, men det räknas ändå. Sambon badade också, men med våtdräkt så det räknas inte! Han skulle mäta av formen på skrovet inför vinteruppläggningen och den nya båtvaggan som införskaffats. Det var lite svårare än vad han trodde, för dräkten gjorde att han flöt som en kork. Han såg nästan ut som en sån där insekt - skräddare eller vad de heter...

Det är lugnt och skönt ute på havet så här på sensommaren. Inte samma hets och jagande efter bra platser.

Nä, nu ska tror jag att jag ska kraschlanda i soffan en stund, njuta lite till innan helgen är slut.

Mitt nya liv börjar i morgon. Tror jag. Eller i övermorgon. I morgon fyller jag ju faktiskt år...

Inga kommentarer: