fredag 29 augusti 2008

Fredag = Fri dag

Japp. Så blev det äntligen fredag igen! Jag är dessutom ledig. Något som förstärker känslan av total harmoni och lättnad. Det ska bli kanonväder hela helgen....kanske ett dopp i det blå.

Just nu skulle jag egentligen bädda och fixa lite inför helgen. Det är bara det att det är så svårt att komma igång. Jag är hopplös på det sättet. Varför göra det man borde idag när man kan skjuta upp det tills imorgon borde vara mitt motto. Jag har faktiskt blivit bättre, men är inte helt botad. Jag blir avundsjuk på dem som går upp i ottan och har städat och fixat klart allt före tio. Då har man hela dagen framför sig.

När jag är ledig vaknar jag vid sisådär halvnio - i bästa fall, ligger kvar en bra stund. Sen går jag upp, sätter på kaffe som är mitt livselixir, utan kaffe dör jag. Lilla K, som är precis lika morgontrött som sin mamma, och jag sitter lite i soffan och tittar på nyhetsprogrammen. Efter det äter vi fukost och sen framåt halvelva så börjar vi klä på oss. Lat och bekväm? Ja, förmodligen. Nu är det ju inte alltid såhär. Om jag har något inplanerat så anpassar jag mig efter det. Jag är en utpräglad kvällsmänniska. Till mitt försvar ska sägas att jag går upp 04.25 de dagar jag börjar tidigt.

Idag är det i alla fall fredag och här ska ätas räkor. Jag hade velat ha 3 kg havskräftor men det känns lite dyrt just nu...Om jag hade fått bestämma vad jag ville ha som sista måltid hade valet hamnat på kräftor. Inte dyindränkta insjökräftor som mer ser ut som insekter, utan stora rosa havskräftor. Mumma för magen!

Nä, om jag skulle ta tag i det där med bäddningen och tvätten kanske. Klockan är ju faktiskt närmare tre på eftermiddagen.
But that's me...

Inga kommentarer: