onsdag 14 november 2007

I'm going down....

Nu är det klart! Homestajlingen alltså. Jag trodde att jag skulle duka under av trötthet under helgen. I måndags var fotografen här och tog bilder och efter det åkte jag och sambon och käkade.

Den senaste tidens spekulationer om "bostadskris" "tvärnit på bostadsrättsmarknaden" och andra upplyftande rubriker har ju gjort att vi nästan gått i kvav här hemma. Vi är också experter på att förutsätta det värsta scenariot: Nämligen att det inte kommer någon och tittar över huvudtaget. Inga bud. Vi har tom gått så långt i vårt katastroftänkande att vi är beredda på att bryta kontraktet med huset och gå därifrån med förlorad handpenning på 275 000. Det är om det inte kommer några bud alls. Då har vi nämligen inget annat val. Snälla människor runt omkring säger att det är klart att ni får sålt lägenheten. Varför skulle ni inte få det? Gamarna runt om oss som tyvärr finns lite överallt delar gärna med sig av spekulationer om bostadsmarknaden, räntor m,m. Alla är helt plötsligt experter.

Jag ber till alla gudar att vi får sålt lägenheten... Jag vet inte vad jag gör om detta inte går i lås...

Inga kommentarer: