lördag 3 november 2007

Ljuset i tunneln...



Nu börjar det faktiskt likna nåt. Jag trodde det aldrig men nu har vi snart gått igenom varenda skrymsle i lägenheten. Idag röjde jag i sovrummet. Jag har en viss benägenhet att samla på diverse inredningstidningar. Det är lite kul att titta i dem, även i de gamla. Jag har Elle interiör från 1995. Normalt? Nä, troligtvis inte.
Det bryr jag mig inte om.

Idag lyfte jag t.o.m upp våra sängar ur sängramen för att dammsuga där. Det var faktiskt lite överkurs för att vara mig. Jag kom plötsligt att tänka på Evelyn i Äntligen hemma. Hon gjorde så i ett av programmen. Hon var ju störtskön. Lärde oss svenskar att städa på svengelska.

Halloween ja. Vad ska man säga om det? Makalöst att föräldrar låter sina ungar gå runt och tigga godis i grannskapet. Kalla mig tråkig, men jag menar "Bus eller Godis"
Måste vi föra över alla amerikanska seder och göra dem till våra? Vad händer om man säger bus? Blir huset invirat i dasspapper eller kommer det att regna ägg över husfasaden? Kanske en risk man får ta. Då vet ungarna det nästa år. Det är ingen idé att ringa på här. Här bor nämligen en surkärring som tycker direkt illa om traditioner som handlarna hittat på för att sälja mer godis.
Sån är jag.

Inga kommentarer: