lördag 31 december 2011

Två Noll Ett Två


Med ett glas vin och några tända (kaneldoftande för stämningens skull)  ljus sitter jag då här och summerar året som gått... Ja herregud, vad ska man säga om det? Det har varit ett extremt tufft år. Ett ledsamt och sorgligt år med vissa undantag.
Den här allra sista dagen på året haglar flosklerna: "Åh, undrar vad 2012 har för spännande att ge, nu börjar allt om, man får en nystart" I alla fall blir de floskler för mig. Normalt sett är det ju precis så man ska se på framtiden. Det har jag också gjort. Tidigare.  Just nu känner jag att jag fått tillräckligt med spänning för en tio-årsperiod. Mer behöver jag inte... Jag behöver lugn och ro. Jag behöver ta det lite långsamt. Hämta mig. Kanske också förbereda mig. Vem vet?
Jag har ingen aning om vad det nya året har att ge. Jag ser försiktigt på framtiden och misstänker att det innebär förändringar på ena eller andra sättet.
Det jag har bestämt inför framtiden är jag ska ta hand om mig själv. Bli lite mer egoistisk. Det är nåt jag varit riktigt urdålig på. Jag ska ta hand om mig själv och se till att jag och K har det bra. Oavsett vad som händer.

Vinet i glaset börjar ta slut och mina funderingar inför framtiden också. Det blir vad det blir. Sorgligt, roligt. Det är ju det livet handlar om...

Gott Nytt År

Inga kommentarer: