måndag 29 december 2008

Sjuk

Jajamensan. Det irriterande halsontet övergick i influensa. Det känns som om jag har rakblad i halsen. 39,6 i feber gör ju ingen lycklig heller precis...Nu har den värsta febern gått över men jag känner mig långt ifrån ok.

Jag som hade längtat så till denna julledighet. Jaja. Det blir inte alltid som man tänkt sig.
Däremot har jag spenderat mycket tid i soffan. I princip all tid. Tittandes på TV. Efter 3 dagar är det inte särskilt givande. I går kväll var 80-talsfilmen Youngblood på nån av kanalerna. Herregud! Och den som jag såg på bio, och dessutom tyckte var bra - då alltså. Gud, vilken töntig film!!!! En riktig kalkon. Det bästa var att filmen skulle handla om hockey på juniornivå, men de flesta såg ut som om de var i 35-40 årsåldern. Särskilt elakingen i det elaka motståndarlaget. Han såg ut som Thomas Wassberg i sina glansdagar. Fast elakare. Töntigt.

Nä, nu ska jag gå och dricka lite te. Allt för att slippa hostan.

Inga kommentarer: