tisdag 23 december 2008

GOD JUL...

I morgon är det den stora dagen D. Då är det jul. Igår tog jag och sambon ett race på Ge-Kås i Ullared. Lite sent kan man tycka, men julklappar till lilla K blev det i alla fall. Alldeles för många dessutom. Vi som skulle hålla igen. Den nyinköpta ljusslingan till altanräcket satte jag upp inatt. Med alldeles för lite på mig stod jag där och trasslade med den förbaskade ljusslingan som jag tjatat hela december om. Blå om fingrarna trädde jag slingan mellan de alldeles för trånga spjälorna. Men nu lyser den fint och fingrarna tinade så småningom.

Häromdagen fick jag tokspelet! Ett Riktigt Utbrott!!! Det började som en liten stilla diskussion vid matbordet med sambon och slutade i det värsta grälet de senaste fem åren. Jag var så arg. Nästan så att jag blev lite orolig själv. Allt slutade med att jag var ringde upp mamma och ställde in allt vad jag julen heter. Det var ytterst nära att jag hivade ut granen som jag nyss klätt tillsammans med lilla K, med kulor, ljus och hela skiten. Jag passade också på att be de flesta i min närhet att dra dit pepparn växer. Jag var så arg att jag kände hur näsvingarna fladdrade. Till slut lugnade jag ner mig, vi blev vänner och julen skall firas i alla fall.

Så nu står jag här bland köttbullar (egengjorda för att döva mitt dåliga samvete) inköpt mat i mängder och julklappar. Skinkan har åkt både in och ut ur ugnen och står färdig på köksbänken, med nejlikor och allt.

Det är bara städningen kvar och jag räknar inte med att vara färdig förrän någon gång framåt småtimmarna. Sen ska här firas jul!

God Jul

Inga kommentarer: