fredag 26 december 2008

God Fortsättning

Julafton kom och gick. Det blev en otroligt lyckad dag, förutom för lilla K som avslöjade bluffen så fort sambon satte foten som tomte innanför dörren. Detta var ett svek hon hade svårt att komma över.

Huset var fint och juligt, maten god och riklig och sällskapet trevligt. En väldigt bra och lagom jul! När gästerna gått började sambon känna sig lite frusen. De senaste veckorna har både han och lilla K varit förkylda och rätt krassliga. I morse vaknade sambon först fråmåt halvelva och med 38,5 i feber. Som vuxen blir man ju rätt knockad. Han sov resten av dagen och slog upp ögonen lagom till Pirates Of the Carribean började. Han såg bitvis av filmen och slumrade resten. Febern hann stiga till 39,4. KNOCKED OUT!

Lilla K klagade över att hon hade ont i örat redan i morse, men nu på kvällen var det riktigt illa. Vi får se om det blir en tripp till farbror doktorn i morgon.
Själv har jag klarat mig tills nu, men nu börjar även jag känna en liten irriterande smärta i halsen. Så går det när man längtar efter att få vara lite ledig över julen.

Tur att det klarade sig igår i alla fall. Tänk om vi hade fått ställa in alltihop. All mat...

Nu ska jag gå och lägga mig och fundera över livet.
Natti Natti

Inga kommentarer: