onsdag 1 juli 2009

Vi överlevde

barnkalaset. Allt gick jättebra och lilla K var supernöjd. 16 små barn rusade in och vi serverade korv med bröd och marängswiss på löpande band. Barnen underhöll sig själva. Ett stort lakan placerat på gräset i skuggan av ett äppleträd fick bli "bord".
När kalaset var slut somnade jag i soffan. Jag kan tillägga att det var 30 grader varmt.

Att åka spårvagn i Göteborg när det är 32 grader varmt ute är ingen lek. Luften står helt still och huvudet bultar och bredvid mig sitter en indier och pratar i mobil. Han pratar högt och jag känner att jag vill göra honom riktigt illa. Det är för varmt...Jag tänker att att han är väl van vid värme. Det är därför han pratar så högt och gestikulerar. Alla svettas och klibbar. Give me some air... En mamma sitter och viftar på sitt barn med en solfjäder. Smart, tänker jag och under en bråkdels sekund vill jag ta den ifrån henne.

Jag älskar verkligen när det är varmt, men det finns vissa platser som man kanske bör undvika. Spårvagnar från 60-talet är en sån plats.

Idag ska jag inte åka spårvagn. Idag är jag ledig och skall gå ner till stranden med lilla K. Jag ska bara ta det lugnt. Om en och en halv vecka är det semester.
Jag kanske står ut till dess.

Simma lugnt

Inga kommentarer: