torsdag 25 september 2008

Jag blir så trött...

...på dessa telefonförsäljare som ideligen ringer hem. I går var det nån som skulle "ge bort" brickor som sätts på nyckelknippan så att borttappade nycklar kan lämnas till polisen. -Vad är haken? frågar jag. Det finns ingen svarar tjejen i andra sidan luren. Det enda är att du själv måste avsluta abbonnemanget efter 6 månader. Okej, säger jag. Där var haken. Då är jag inte intresserad. De lever ju på att man givetvis glömmer bort att avsluta efter 6 månader, liksom bokklubbarna lever på att man glömmer avbeställa bokpaketet.

På morgonen när jag stressad springer genom centralstationen i Göteborg är det alltid nån som försöker stoppa mig. Antingen är det telefonoperatörer eller också någon marknadundersökning. Jag har inte tid och är inte intresserad. Nu försöker jag bara undvika ögonkontakt.
De fullkomligt kastar sig över folk. Fruktansvärt irriterande.

Jag har registrerat vårt telefonnummer hos Nix så att man slipper de flesta telefonförsäljarna hem i alla fall. De som stopar mig på stan är svårare att bli av med. De är som irriterande myggor.

Jag skulle vilja ha en blinkande skylt på mig med texten: NOT INTERESTED!!!!

I morgon slipper jag dem. Jag är ledig och förskonad från alla irritationsmoment. I morgon ska jag bara vila och njuta av en skön dag. Kanske städa lite. Bara kanske...

Inga kommentarer: