fredag 21 december 2007

Att jag aldrig lär mig???


Herregud, vad jag ligger efter i planeringen! Detta har jag kvar att göra:

1. Städa färdigt
2. Julpynta - ja, jag vet 3 dagar kvar till jul.
3. Köpa gran, förra året tog de slut och fick köpa en svindyr gran som barrade ändå.
4. Köpa resterande klappar. 3 pers kvar att handla till.
5. Köpa skinka och annan mat
6. Griljera skinka
7. Klä granen
8. slå in julklapparna
9. Fira jul


Alltså, jag är kass på planering! Tidsoptimist ut i fingerspetsarna. Samtidigt kan jag reta ihjäl mig på alla rediga människor som är klara flera veckor i förväg. Det bakas och handlas och pyntas...
Jag är ingen bak-människa. Jo, kanske om jag inte var tvungen att jobba så mycket och på knäppa tider. Då kanske man skulle ha lite ork över. I nästa liv kanske...

Igår var vi i Ullared. Detta shoppingparadis. I love Ullared!!!! Mycket skräp men mycket bra också. Särskilt till barn. Det kostar ju ingenting. Nästan. Jag har bunkrat med underkläder, schampo och rengöringsmedel. Mycket julklappar till dottern blev det också. Sambon var med också. Han vet att det är dags för en tur när fryspåsarna börjar ta slut.
Det är en grej det här med Ullared. Man går och går och går. Man köper saker man inte behöver, men det är det som är så skoj. Sjukt? Javisst. Men jag blir lycklig.

Nästa år ska vi ha jul i nya huset. Då kanske det krävs bättre planering...

GOD JUL!

Inga kommentarer: