måndag 6 oktober 2008

I stormens spår



Natten mellan lördag och söndag blåste det 35 m/s i byarna vid Måseskär. Inte nog med att hamnen där vår båt ligger är utsatt, det visade sig också att själva konstruktionen är för vek. Bommarna som är placerade på var sida om båten och där man också förtöjer båten gick av vid fästena. Eftersom tamparna satt kvar i den del som är fäst vid bryggan skavdes sidan på båten upp mot de vassa kanterna på den trasiga bommen.

Via försäkringsbolaget har vi fått kontakt med en firma i Rönnäng som ska laga vår sårade båt. Tyvärr verkar det som om vi åker på att betala självrisken på 10 000 kr.
Det blir en senare fråga. Huvudsaken är att den kommer upp så fort som möjligt. Båten hade inte klarat att ligga kvar i vattnet till helgen när nästa storm är på väg.

Vår nödvändiga lilla närbutik brann i morse. Polisen misstänker grov mordbrand. Det tog två timmar för brandkåren att släcka branden.

Var ska jag nu handla mina frallor som jag brukar gnaga i mig på bussen när jag inte hunnit äta frukost?

Ingen jättebra helg om man säger så.

Inga kommentarer: