måndag 7 september 2009

Nummer 1

på listan över saker jag gärna vill ha kan strykas. Jag har äntligen köpt en digital systemkamera!!!! Efter mycket research bestämde jag mig och nu har jag en sprillans ny Nikon D3000 i min ägo.

Att läsa bruksanvisningen har tagit större delen av min lediga tid och jag tror att jag lär mig bäst genom att pröva mig fram... Många funktioner har den. Många funktioner har den som jag inte förstår ett skvatt av men det brukar lösa sig med tiden.
Fotoskolan som ingick i priset känns som ett måste.

Jag har idag varit så redig att jag kokat eget äpplemos. Det blev rosa och jättegott. Av ca 1kg äpplen blev det en burk. En burk!!!! Jag trodde liksom att det skulle bli hur mycket som helst...Nu skall jag gå över till steg 2 i redighetsklubben och göra plommonmarmelad. Är det gott? Ja, jag vet inte men annars blir det bara flugmat av de stackars plommonen.
Nä nu måste jag fingra lite på kameran igen...

Inga kommentarer: