söndag 29 juni 2008

Empty streets

Sverige har stannat. Inte en människa syns eller hörs. Vad har hänt? Är alla evakuerade utan att nån sagt nåt? Nä, just det ja. Det är EM-final i fotboll. Jag är ju inte så jätteintresserad. Men det verkar ALLA andra vara. Givetvis hade jag slängt ett öga på TV:n om Sverige någon skulle hamna i en final.

Jag gick ut och rensade rabatter i stället. Det gick jättebra ända tills jag trampade på krattan som jag hade lagt på gräsmattan. Med ett svisch missade den mitt ansikte med en hårsmån men istället trampade jag snett och höll på att vricka av mig foten. Då tröttnade jag och gick in istället. Tur då att alla satt inne och tittade på fotboll...

Jag är så fruktansvärt klumpig. Jag slår mig och tappar saker hela tiden. Sambon är van men ser lite orolig ut när lilla K verkar ha ärvt denna sida.

Lilla K ja, som kom bort på Stenungsunds Torg tidigare idag. Hjärtat hann slå några extra slag innan hon kom till rätta. Eftersom hamnen ligger precis intill torget så trodde vi först att hon gått dit. Hon hade gömt sig bakom massa gardiner inne i en affär och trodde vi skulle hitta henne. Vi blev sådär arga som man bara blir när man är riktigt orolig. Hon hade hört oss hela tiden när vi sprang och ropade runt torget. Hon är inne i en sån period nu. En testa-oss-och-se-hur-långt-man-vågar-gå-period.

Hon är en social liten varelse i alla fall. Första helgen i huset sa hon hej till alla som gick förbi, sa vad hon heter óch berättade att vi var nyinflyttade. Vi undrar ibland var denna sociala sida kommer ifrån eftersom vi är sådär halv-asociala båda två. Men vi är glada att hon redan fått kompisar.

Nu ska jag gå ner och sätta mig i soffan. Kanske kikar jag lite på fotbollen, men bara lite...

Heja Sverige, eller var det Spanien?

Inga kommentarer: